در این مقاله به بررسی و توضیح بیشترین ثبت شرکت ها و مشاغل رشد یافته  در طی دوران کرونایی می پردازیم، با ما همراه باشید .

در طی چندین  ماه گذشته، تعداد زیادی از  کشورهای جهان از جمله میهن عزیزمان ایران به علت شیوع ویروس کرونا با چالش ها  و مشکلات زیادی روبرو شدند که متاسفانه علاوه بر مرگ و میر تعداد زیادی  از انسان ها و به خطر افتادن سلامتی افراد جامعه، تاثیرات بسیار زیاد و جدی  بر شرایط اقتصادی جامعه نیز داشته است. این موضوع باعث تعطیلی و یا از رونق افتادن بسیاری از مشاغل شده است. در عین حال از سویی دیگر نمی توان این موضوع را هم  نادیده گرفت که به علت بروز نیاز های جدید در جوامع در طی  دوران کرونایی( ماسک، الکل ، ژل های ضد عفونی کننده و…) تعداد زیادی از مشاغل نیز رشد کردند و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند.

یکی از مواردی که می توان با توجه به آن، این موضوع را مورد بررسی قرار داد ، آمار بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا می باشد. برای  مثال با توجه به اینکه نیاز جامعه به مواد ضد عفونی و تمیز کننده‌ ها ها افزایش پیدا کرده است افراد بسیاری به ثبت شرکت در این زمینه و دریافت مجوزهای ضروری جهت فعالیت در این زمینه اقدام نمودند، در ادامه ی این مقاله به توضیحات بیشتر و معرفی و بررسی تعدادی از این مشاغل می پردازیم:

بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا مربوط به چه  مشاغلی است؟

تولید مواد ضد عفونی کننده و الکل:

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم  تولید مواد ضد عفونی و بهداشتی و الکل در دوران کرونا از اساسی ترین و یکی از  اصلی ترین نیاز های جامعه می باشد و نیاز به تامین این مواد در زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه ده ها برابر شده است، از این رو قاعدتاً تولید کنندگان قبلی به تنهایی توان  پاسخگوی این نیاز روز افزون را نداشتند و نیرو های جدید با ثبت شرکت تولید الکل و مواد ضد عفونی کننده و دریافت مجوزهای لازم شروع به فعالیت در این زمینه کردند و به تولید کنندگان این مواد پیوستند.

تولید ماسک های تنفسی:

 از دیگر محصولات بهداشتی که با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از آن در جامعه به چندین برابر افزایش پیدا کرد ، ماسک های تنفسی در انواع متفاوت است. در چند ماه اخیر هم با انتشار بیانیه سازمان بهداشت جهانی نسبت به تاثیر بسیار زیادی که استفاده از ماسک در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دارد، استفاده از ماسک در بسیاری از کشورها از جمله کشورمان ایران در اماکن عمومی اجباری اعلام شد. همین این موضوع نیز سبب افزایش درخواست این محصول حائز اهمیت گردید. از این رو تولید کنندگان جدیدی با ثبت شرکت تولید ماسک و دریافت مجوزها لازم از دولت و نهاد های مربوطه شروع به تولید این نوع از محصول کردند و به تولیدکنندگان این محصولات پیوستند.

بنابراین می توان گفت با توجه به افزایش روز افزون نیاز به تولید انواع اقلام بهداشتی مانند؛ مواد ضدعفونی، الکل، ماسک، لباس های محافظتی و انواع شوینده ها و محصولات مشابه شرکت های زیادی در  جهت فعالیت در این موضوعات در دوران کرونا به ثبت رسیدند.

افزون بر موارد بهداشتی که در بالا به آن اشاره کردیم با توجه به محدودیت هایی که شیوع ویروس کرونا برای رفت و آمد ها و مشاغل در جامعه ایجاد کرده است ، ثبت شرکت در بعضی دیگر از موضوعات هم  افزایش پیدا کرده است. برای مثال مشاغلی که با استفاده از تکنولوژی و اینترنت امکان انجام کار ها را بدون نیاز به مراجعه حضوری برای افراد فراهم می کند.

مشاغل مربوط به کامپیوتر و زیر شاخه های آن:

در این زمان استفاده از اینترنت برای افراد در بسیاری از موارد( آموزش، خرید و فروش و انجام امور اداری و کاری و … ) ضروری بوده است. در حالت  کلی می توان گفت که جوامع از سالیان پیش در مسیر رشد و پیشرفت علوم الکترونیکی قرار داشته اند و استفاده از اینترنت و فضای مجازی طرفدارن بسیاری پیدا کرده است و  جایگاه بسیاری از شغل های سنتی را در جوامع سست کرده است و یا شکل سنتی آنها را تغییر داده است.

شیوع ویروس کرونا در جهان نیز سرعت این رشد و پیشرفت را چندین برابر افزایش داد و بسیاری از افراد با جدیت به این موضوع مهم پرداختند تا بتوانند به حیات اقتصادی و شغلی خود ادامه دهند. بنابراین در آمار بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا می توان جایگاه ویژه ای نیز برای شرکت های آی تی(مهندسی  کامپیوتری) و الکترونیکی و زیر مجموعه های آنها در نظر گرفت.

مشاغل مربوط به آموزش از راه دور:

با شیوع کرونا و با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی،و نیاز به تدام آموزش  آموزش های  غیر حضوری و یا به عبارتی آنلاین نیز یکی از موضوعاتی است که با رشد قابل توجهی مواجه بوده است و به همین جهت شرکت های زیادی نیز با این موضوعات در دوران شیوع کرونا به ثبت رسیده اند تا بتوانند به نیاز های آموزشی افراد پاسخگو باشند.

فروشگاه های اینترنتی و مجازی:

 از دیگر  مشاغلی که با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا رشد و رونق  زیادی پیدا کرد، فروشگاه های اینترنتی هستند. به این دلیل که در این دوران حتی افرادی که قبل  از دروان کرونا خرید اینترنتی را تجربه نکرده بودند و تمایل زیادی برای انجام این نوع خرید نداشتند برای جلوگیری از رفت و آمد های غیر ضروری به این نوع از خرید ها روی آوردند، با توجه به رشد بازار و استفاده از این فروشگاه های بزرگ و کوچک اینترنتی افراد زیادی نیز به ثبت شرکت در این زمینه اقدام کردند.

در حالت  کلی بسیاری از تحلیل گران اعتقاد دارند که برخی از تغییراتی که با  شیوع بیماری کرونا در جهان ایجاد شد و به نوعی سبک زندگی افراد را تغییر داد  حتی پس از کنترل شیوع (دوران پسا کرونا) آن نیز تداوم خواهد داشت  و لازم است افراد جامعه خود و سبک زندگی خود را با این تغییرات هماهنگ کنند.

امیدواریم مطالعه این مقاله برایتان سودمند بوده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاورین ما  در موسسه حقوقی آرکا تماس بگیرید:

021-57731

021-57768333

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 4 = 2

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731