تشکیل و ثبت شرکت های فریلنسری

در این مقاله به توضیح مسائل پیرامون موضوع فریلنسری خواهیم پرداخت برای آشنایی با چگونگی تشکیل و ثبت شرکت های فریلنسری با ما همراه باشید.

 نخست لازم است به توضیح مختصری در مورد مفهموم فریلنسری بپردازیم:

فریلنسری یکی از واژگانی است که در حال حاضر در زندگی روزمره خود با توجه به شرایط حال حاضر جوامع بارها با آن برخورد میکنیم. برای فریلنسر میتوان تعریف برابر با دورکار یا آزاد کار را نام برد. این اشخاص غالباً بدون داشتن قرارداد طولانی مدت و در قبال دریافت هزینه و در  بعضی موارد حتی بدون اینکه حضور فیزیکی داشته باشند کاری را به انجام می رسانند.

فریلنسر چه کسی است ؟

فریلنسر کسی است که یک حرفه مثل عکاسی ، نویسندگی ، طراحی وب و دیگر خدمات ، گرافیک و .. دارد و به صورت پروژه ای و آزاد با دیگران کار میکند . او طبق قوانین خودش کار میکند و اکثر مواقع کارش را در اتاقی در خانه خودش انجام میدهد.

فریلنسر کسی است که کار یا پروژه ای با زمان محدود را به کارفرمای خود ارائه میدهد. هیچ گاه یک فریلنسر به صورت دائمی کاری را انجام نمیدهد.

با رشد و پیشرفت فضای مجازی گسترش ابزار های ارتباط جمعی در دنیای امروزی شرایط بهتر و مناسب تری جهت انجام امور فریلنسری فراهم شده است  انجام کارها با استفاده از فریلنسر نیز مانند بسیاری از کار ها دارای خصوصیات مثبت و منفی بسیاری زیادی  است که از جمله مهمترین آن میتوان به عدم محدودیت زمانی و مکانی، کار به صورت دورکاری و از هرجای دنیا و توانایی انتخاب پروژه‌های مختلف با اندازه های مختلف اشاره کرد این مزایا باعث می شوند که افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند بتوانند حتی به عنوان شغل ثانویه به صورت فریلنسری فعالیت کنند.

لازم به ذکر است به همراه تمامی مزایای کار فریلنسری که این روش کار می تواند داشته باشد، قاعدتاً معایبی را نیز می توان برای آن برشمرد. در مورد معایب کار فریلنسری نامعلوم بودن آینده ی شغلی فرد شاغل و امنیت شغلی پایین این شغل مواردی است که برخی افراد بدان معتقد هستند معایب دیگری که میتوان برای آن برشمرد محروم شدن از حضور در محل کار و عدم کسب تجربه و مهارت های لازم در محیط کاری است. در ضمن مسائل حقوقی موجود نیز یکی دیگر از مشکلات این سبک کاری می باشد اما با این حال و با وجود معایب نام برده شده جوامع در جهت صرفه جویی در منابع با سرعت زیادی به این سمت حرکت می کنند.

فعالیت های فریلنسری را علاوه بر اینکه ممکن است افرادی به تنهایی انجام دهند، شرکت هایی نیز  وجود دارند که در این زمینه فعالیت می نمایند. مجموعه هایی که کارها و پروژه های شرکت را به عبارتی برون سپاری می کنند. لازم به ذکر است که مسلماً تمامی مشاغل و موضوعات کاری این امکان را ندارند که از نیرو های دورکار یا فریلنسر استفاده نمایند. دورکاری برای رشته هایی مانند؛ طراحی گرافیک، طراحی صفحات وب، برنامه نویسی، ساخت تیزر و انیمیشن، تهیه محتوا برای وب سایت ها و… میتواند انجام بپذیرد.

پس بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه می توانند شرکت خود را به ثبت رسانده و از نیروی کار خود به صورت دور کار یا فریلنسر استفاده کنند. بدین صورت به شکل قابل توجهی در منابع زیادی   صرفه جویی خواهد شد و امکان انجام پروژه ها در سطح وسیع تری وجود خواهد داشت.

از جمله روش هایی که افراد،  می‌توانند شرکت فریلنسری به ثبت برسانند، این است که با ایجاد مرجعی، افرادی را که پروژه ای برای انجام دارند یا به عبارتی ارباب رجوع را به افرادی تخصص های لازم و مربوطه را دارند و به شکل فریلنسری فعالیت می نمایند معرفی کنند و به عبارتی دیگر به عنوان واسطه بین پروژه دهنده و انجام دهنده ی پروژه قرار می گیرند.

درباره تشکیل شرکت های فریلنسری

این فعالیت امروزه بسیار رایج شده است و افراد با ثبت شرکت فریلنسری و معمولاً راه اندازی سامانه های اینترنتی این فعالیت را انجام میدهند بطور کلی میتوان گفت تشکیل و ثبت شرکت های فریلنسری تفاوت چندان زیادی  با سایر شرکت ها ندارد و افراد می توانند این نوع شرکت را در قالب های متفاوت تجاری به ثبت برسانند اما مناسب ترین قالب ها برای فعالیت در این موضوع شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود هستند.( تعریف شرکت با مسئولیت محدود:

شرکت با مسئولیت محدود،رایج ترین شرکت های بازرگانی در کشور ما می باشد و معمولاً بین اعضای یک خانواده یا افراد فامیل و یا دوستان و آشنایان تشکیل می شود.شرکت با مسئولیت محدود شرکتی  تجاری است و به عبارت دیگر،موضوع فعالیت آن نمی تواند چیزی بجز امور تجاری باشد تفاوت اصلی آن با شرکت سهامی نیز هم در همین مورد است.

توجه: در اسم شرکت عبارت «با مسئولیت محدود» باید حتما ذکر شود.

تعریف شرکت با سهامی خاص

شرکت های سهامی به شرکت هایی گفته می شود که حداقل  با 3 نفر عضو و 2 نفر بازرس دارند و قابل ثبت هستند و سرمایه در این شرکت ها به قطعات کوچکی به نام سهام تقسیم گردیده است. افراد در این نوع شرکت نیز به میزان ارزش سهام خود مسئولیت دارند. این شرکت هم یکی از قالب های مناسب برای فعالیت در این موضوع می باشد

توجه :جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد قالب های فعالیت به شکل سهامی خاص و مسئولیت محدود میتوانید به مقالات مربوطه در همین صفحه مراجعه فرمایید)

برای تشکیل و ثبت شرکت های فریلنسری مثل سایر شرکت ها مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها لازم و ضروری نمی باشد بلکه افرد متقاضی می توانند با مراجعه به سامانه ای که از سوی اداره ثبت شرکت معرفی شده است، مراحل ثبت شرکت را به انجام برسانند و جهت ارسال مدارک نیز از طریق پست اقدام کنند.

پیشنهاد ما به افرادی که مایل به ثبت و تشکیل شرکت فریلنسری هستند این است که پیش از اقدام به ثبت شرکت و شروع به فعالیت، قوانینی که در رابطه با افراد دور کار (فریلنسر) وضع شده است را مطالعه کنند تا در مراحل پیش رو در مدیریت و اداره مجموعه خود با مشکل مواجه نشوند. لازم به ذکر است این موضوع در رابطه با افرادی که به روش دورکاری و به عبارتی فریلنسری فعالیت می نمایند نیز صادق است و این افراد نیز باید از قوانین و ضوابط کاری اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند  تا بتوانند از حقوق خود بهره مند گردند.

جهت کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ارکا در ارتباط باشید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم، امیدواریم مطالعه این مقاله برایتان سودمند بوده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاورین ما  در موسسه حقوقی آرکا تماس بگیرید:

021-57731

021-57768333

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

79 − = 77

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731