ثبت شرکت در کانادا :

کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس، از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده است و از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است. کانادا  دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. این کشور از 10 استان(ایالات)تشکیل شده است. کانادا منابع و امکانات بسیاری دارد و جزو کشورهای ثروت مند محسوب می شود.

با توجه به اینکه کانادا دارای ایالات است و هر کدام از این ایالات ها در تصویب قوانین و مقررات داخلی خود به منظور سرمایه گذاری کاملا مستقل هستند اما می توان گفت بطور کلی قوانین سرمایه گذاری در کانادا مشابه یکدیگر هستند و قوانین در نوع شرکت ها ممکن است با هم اختلاف داشته باشد.

همانطور که گفتیم کشور کانادا مساحت زیادی دارد اما با این وجود این کشور جمعیت کمی دارد و به همین دلیل  است که کشور کانادا از کشورهای مهاجرپذیر جهان است.

در حال حاضر افراد زیادی تمایل دارند که به کانادا مهاجرت کنند ،این مهاجرت یا به صورت تحصیلی است یا با اخذ ویزای کاری و یا سرمایه گذاری در کانادا  میتواند باشد.

 از بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا میتوانیم به ثبت شرکت در این کشور اشاره کنیم .اشخاص خارجی برای تجارت در کانادا و ثبت شرکت باید در ابتدا از فدرال صنعت کانادا مجوز سرمایه گذاری دریافت کنند.

هر شخص خارجی بایستی بداند به دلیل خارجی بودن شرکت ،تحت کنترل دولت قرار میگیرد حتی اگر شرکت خود را به شکل انحصاری در این کشور به ثبت برساند.

پیش تر تفاوت هایی بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی کانادا وجود داشت اما امروزه همه ی سرمایه گذران خارجی کانادا همانند سرمایه گذاران داخلی کانادا شناخته می شوند و به راحتی در شرکت حق رای وسهام و یا طرح دعوی دارند. در ادامه به بررسی مزایای ثبت شرکت در کانادا خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در کانادا چه مزایایی دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم  کانادا یکی از پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین کشورهای جهان است با ثبت شرکت در کانادا میتوانید از مزایای زندگی از این کشور بهرمند شوید.

  • اشخاص سرمایه گذار می توانند اقامت کانادا را به دست بیاورند.
  • نزدیکی کانادا به آمریکا و واردات و صادرات و تبادلات تجاری بسیار آسان و بدون هیچ  محدودیتی.
  • حمایت کامل دولت فدرال هر منطقه از سرمایه گذاران.
  • وجود بسیار مواد اولیه و مورد نیاز برای تولید.
  • شرایط آسان جهت دریافت پاسپورت کانادایی با سرمایه گذاری در این کشور.
  • امکان برخورداری از تحصیل رایگان برای تمامی فرزندان.
  • امکان برخورداری از بیمه خدمات درمانی رایگان تا آخر عمر.

کانادا محیطی متشکل از معافیت‌های مالیاتی و معدود الزامات حسابرسی، برای شرکت‎هایی معتبر و خوش نام ساخته است. این امکانات در اختیار کارآفرینان و افرادی قرار می‌گیرد، که تمایل به ثبت شرکت در کانادا داشته باشند. این تسهیلات در برنامه ریزی های مالیاتی شرکت‌ها بسیار مورد درخواست است، زیرا این موارد معمولاً برای دستیابی به مشتریان و تأمین حساب های بانکی خوب بسیار کارساز خواهند بود

این موارد از جمله مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا می باشد.

 ساختار شرکت ها در کانادا:

شرکت سهامی :

این نوع شرکت همانند شرکت سهامی عام یا خاص در ایران است، حداقل تعداد اعضا 2 نفر باید باشد،در این نوع شرکت در حالتی که شرکت ورشکسته شود ،صاحبان آن شرکت ورشکسته محسوب نمی‌شوند،ثبت شرکت سهامی در کانادا پر هزینه می باشد اما به دلیل مزایای قوانین حقوقی و مالیاتی و حمایت های دولتی و امکان پیشرفت بسیار و توسعه در بین مردم طرفدار زیادی دارد.

شرکت مالکیت انحصاری:

در شرکت مالکیت انحصاری همان گونه که از اسمش پیداست فرد و تجارت یکی هستند و شخصی که تجارت را راه اندازی می کند ،مسئول مدیریت و قراردادها و کلیه امور تجاری هستند .در این نوع شرکت درآمد شخص هم به عنوان درآمد شرکت تلقی می شود و از این رو درآمد شرکت با در درآمد  شخص جمع میشود و این امر باعث افزایش پرداخت مالیاتی می گردد که این امر باعث ضرر فرد می باشد،این نوع شرکت را زیاد پیشنهاد نمی کنیم به این دلیل که ممکن است فرد تمامی دارایی خود را از دست بدهد.

شرکت مشارکت:

شرکت مشارکت همانند شرکت تضامنی در ایران میباشد و حداقل تعداد اعضا در شرکت مشارکت دو نفر می باشد.

در این نوع شرکت هر فرد نسبت به سهم خود در شرکت مشارکت می کند و مسئولیت تمامی تعهدات شرکت در درجه اول با سرمایه شرکت هست ورشکستگی شرکت مشارکتی ،ورشکستگی اعضا را شامل نمی شود.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا:

سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در کانادا باید سه مورد زیر را دارا باشند:

  • باید حداقل به مدت 3 سال سابقه فعالیت و مدیریت در یک شرکت را دارا باشند.(یعنی دارای تجربه بیزینس باشد)
  • داشتن حداقل 1600000 دلار کانادا برای سرمایه گذاری.
  • داشتن 800000 دلار کانادا که بعد از دریافت موافقت نامه و مجوز تجارت باید آن را به دولت فدرال کانادا به عنوان وثیقه اعطا کند .مدت این وثیقه 5 سال می باشد و در این 5 سال سود یا بهره ایی به این وثیقه تعلق نمیگیرد.

مراحل ثبت شرکت در کانادا:

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم نخستین اقدام جهت ثبت شرکت دریافت مجوز از فدرال صنعت کانادا است.پس از دریافت مجوز 56 روز برای ثبت شرکت فرصت دارید.

قدم بعدی انتخاب نوع شرکت با توجه به نوع حوزه و فعالیت و ایده و خلاقیتتان و تهیه بیزینس پلن می باشد.

پس  از آن نام گذاری شرکت می باشد و مرحله بعدی ثبت عنوان شرکت .

تنظیم اساس نامه و اظهارنامه مالکیت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاورین ما  در موسسه حقوقی آرکا تماس بگیرید:

021-57731

021-57768333

در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.

جهت تماس با هر بخش لطفا با مشاور مربوط تماس بگیرید.

راه های ارتباط با ما:

آدرس

تهران، جردن، خیابان روانپور ، پلاک 17

آدرس ایمیل

info@sabtesherkatha.com

sales@sabtesherkatha.com

شماره تماس

021-57731

021-57768000

0912-2255255

0912-4883048

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 5 = 2

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731