روزنامه رسمی ثبت شرکت ها :

در این مقاله به بررسی موضوعات زیر می‌پردازیم  با ما همراه باشید:

وظایف و اختیارات روزنامه رسمی

 نحوه چاپ آگهی شرکت در روزنامه رسمی شرکت

روزنامه ی رسمی چیست ؟

 روزنامه ی کثیر الانتشار چیست؟

روزنامه ی رسمی چیست ؟ برخلاف برخی تصورات رایج، شاید دانستن ابن نکته برای شما جالب باشد که روزنامه رسمی نام یک روزنامه خاص با کارکرد خاص است و به هر روزنامه‌ای که قانونی چاپ و پخش شده، روزنامه رسمی گفته نمی‌شود.

روزنامه کثیرالانتشار چیست؟

درخصوص روزنامه کثیرالانتشار تعریف دقیق و معیار حقوقی مشخصی وجود ندارد. بلکه در نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه روزنامه کثیرالانتشار این طور معرفی شده است:

روزنامه کثیرالانتشار تعریف قانونی و ملاک مشخص حقوقی ندارد و برای تشخیص آن از حیث تیراژ نیز مبنایی معین نشده است. عرفاً روزنامه‌های پرفروش هر کشور را روزنامه کثیرالانتشار آن کشور می‌نامند.

هنگام تاسیس شرکت نام روزنامه کثیر الانتشار در اساسنامه مشخص می شود و صاحبان سهام یا شرکا بعد از تاسیس شرکت هر زمان که بخواهد می توانند این روزنامه را تغییر دهند

بعد از اینکه مراحل لازم جهت تاسیس یک شرکت انجام شد و شماره ثبت و مدارک از اداره ثبت شرکت ها دریافت شد، قدم بعدی واریز هزینه های روزنامه رسمی و ارسال آگهی ثبتی برای روزنامه رسمی ثبت شرکت ها می باشد. روزنامه رسمی در زمره ی منابع معتبر جهت اطلاع رسانی به عموم در مورد ثبت شرکت ها می باشد. این روزنامه که به شکل شرکت سهامی اداره می شود از سازمان های وابسته به قوه قضائیه می باشد. برابر با اساسنامه قانونی تصویب شده در تاریخ 28/12/1352 ارکان شرکت عبارت است از: مجمع عمومی، هیئت مدیره و مدیر عامل و بازرس قانونی. صد در صد سهام شرکت متعلق به دولت بوده و ریاست محترم قوه قضائیه رئیس مجمع عمومی شرکت می باشند.

تفاوت روزنامه ی رسمی و روزنامه ی کثیرالانتشار

از وظایف و اختیارات روزنامه رسمی می توان به مواردی از جمله موارد زیر اشاره کرد:

– وظیفه‌ی اطلاع رسانی در باره ی ثبت یا انحلال همه ی شرکت های تجاری یا غیرتجاری که به صورت حقوقی و قانونی از سمت اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده است.

– وظیفه ی اطلاع رسانی در باره ی همه‌ی  قاعده ها و قوانین ثبت شرکت و ثبت علائم تجاری ارائه گردیده  توسط سازمان های مربوطه را دارد.

– منتشر کردن خلاصه نامه ها و آگهی های مرتبط با شرکت های داخلی و خارجی ثبت شده در اداره ثبت اسناد و املاک

برای دریافت اطلاعات توسط جامعه و ذی نفعان و همچنین رقیبان احتمالی، برخی اطلاعات شرکت باید به شکل دقیق و شفافی در این روزنامه منتشر شود. این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد :

  1. اطلاعات در مورد نام
  2. اطلاعات در مورد نوع فعالیت
  3. اطلاعات درمورد موضوع فعالیت
  4. اطلاعات در مورد مرکز فعالیت
  5. اطلاعات آدرس و مشخصات شرکت
  6. اطلاع در مورد زمان شروع به کار شرکت و در صورت محدود بودن مدت شرکت و زمان پایان کار شرکت
  7. اطلاع در مورد ذکر نام شرکاء ضامن در شرکت های تضامنی و مختلط
  8. اطلاع در مورد تاریخ و شماره ثبت شرکت
  9. اطلاع در مورد میزان سرمایه شرکت با ذکر جزئیات موجود و تعهد شده
  10. اطلاع در مورد اسامی هیئت مدیره و سمت آن ها

لازم به ذکر می باشد که :

– هر یک از اطلاعاتی که در موقع ثبت شرکت در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار چاپ می گردد در صورتی که تغییر شکل اتفاق بیفتد باید مجدداَ در روزنامه رسمی چاپ شوند.

– الزامی است که نسخه اصلی روزنامه رسمی در هنگام چاپ اطلاعات ثبت شرکت و تغییراتی که در شرکت صورت گرفته است ، نگهداری گردد.

– به منظور کسب اطمینان از عدم ثبت نام برند پیشنهادی خود می توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه کنید

نحوه چاپ آگهی شرکت در روزنامه رسمی شرکت:

جهت ثبت آگهی در روزنامه رسمی، نیاز خواهد بود که   بعد از انجام مراحل قانونی و ثبت آگهی خود در ادارات ثبت، به سایت روزنامه رسمی کشور به نشانی http://rrk.ir مراجعه کرده و  جهت ثبت آگهی در روزنامه رسمی اقدام کنید. مراحل چاپ آگهی در سامانه روزنامه رسمی به شرح زیر می باشد :

  • مرحله‌ی اول انتخاب گزینه ثبت نام کاربر جدید
  • مرحله‌ی دوم وارد کردن شماره موبایل و آدرس و کد پستی در سامانه
  • مرحله‌ی سوم وارد کردندنام کاربری و رمز عبور بعد  از تایید اطلاعات
  • مرحله‌ی چهارم کلیک بر روی قسمت پرداخت هزینه آگهی
  • مرحله‌ی پنجم وارد نمودن شماره مکانیزه 18 رقمی
  • مرحله ی ششم درج رمز دوم و اطلاعات بانکی جهت پرداخت هزینه انتشار آگهی
  • پس از طی نمودن شش مراحله ی گفته شده، یک شماره پیگیری به شما داده خواهد شد که به واسطه ی آن می توانید از تمامی مراحل ثبت آگهی خود مطلع شوید. وضعیت آگهی می تواند یکی از حالت های زیر را داشته باشد:

1- دریافت شده از ثبت (یعنی متقاضی هزینه آگهی را پرداخت نکرده و یا تراکنش موفق نبوده و باید با کلیک بر روی ” پرداخت آنلاین مبلغ آگهی ” اقدام لازم را  نسبت به پرداخت هزینه آگهی انجام دهد.)

2- وضعیت آماده ارسال به چاپ

3- وضعیت در حال انتشار امضا نشده

4- وضعیت انتشار یافته امضا نشده

5-  وضعیت انتشار یافته امضا شده (یعنی “آگهی چاپ شده است”).

پس از گذشت 5 روز کاری و بعد از پرداخت هزینه، روزنامه رسمی تاسیس شرکت به چاپ خواهد رسید و به وسیله‌ی همان سایت می توان نسبت به چاپ آن اقدام کرد. همچنین از طریق سامانه می توانید جهت گرفتن اشتراک روزنامه رسمی اقدام کنید. برای این منظور، بعد از ثبت نام می توانید برای گرفتن اشتراک وارد سامانه شوید و نسخه های روزنامه رسمی از طریق پست سفارشی به شما خواهد رسید.

زمانی که آگهی های یک شرکت روزنامه می گردد اطلاعات آن شرکت در سامانه روزنامه رسمی قابل رویت است و سازمان ها و ادارات می توانند انواع شرکت ها را به این شکل استعلام و از صحت ثبت آن ها اطمینان حاصل کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید .

در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاورین ما  در موسسه حقوقی آرکا تماس بگیرید:

021-57731

021-57768333

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − = 11

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731