حمایت از طرح­ های صنعتی برای صاحبان طرح بویژه بنگاه­ها می­تواند فواید و آثار زیادی داشته باشد که به مهمترین آنها به شرح زیر اشاره می­گردد:

  1. همانطور که در مباحث قبلی توضیح داده شد طرح صنعتی چون محصول را برای مشتریان جذاب می­کند باعث می­شود که مصرف­ کنندگان انگیزه زیادی برای انتخاب محصول بویژه در بین محصولات مشابه داشته باشند و این امر ارزش یک محصول را با توجه به افزایش تقاضا برای آن محصول بیشتر می­کند.

با توجه به مراتب فوق روشن است که حمایت از طرح صنعتی باید از جمله بخش مهم و قابل توجه راهبردهای کسب وکار هر طراح یا تولید کننده باشد.

  1. حمایت از یک طرح در قالب ساز و کارهای حقوقی موجود از جمله ثبت آن می­تواند از تقلید و نسخه برداری غیرمجاز آن توسط رقبا جلوگیری کند و این امر باعث می­شود که موضع رقابتی طراح یا صاحب محصول تقویت گردد.
  2. طراحی و تبلور ان روی کالا، لازمه ­اش سرمایه­ گذاری و صرف هزینه است که حمایت و ثبت طرح صنعتی می­تواند موجب برگشت مطلوب سرمایه­گذاری شود و نیز درآمد بیشتری را برای صاحبان طرح و کالاهای مربوط تأمین و تضمین می­نماید.
  3. طرح ­های صنعتی مانند سایر مصادیق مالکیت صنعتی دارایی ­های تجاری هستند که می­توانند ارزش یک بنگاه و محصولات و کالاهای ان را افزایش دهند. بطور کلی هرچه موفقیت و جذابیت یک طرح برای مشتری و مصرف کنندگان بیشتر باشد، ارزش آن برای شرکت بیشتر خواهد بود.
  4. طرح­های صنعتی، همانند سایر مصادیق مالکیت صنعتی همانطور که در مباحث مربوط خواهیم دید می­توانند، مقابل دریافت مبلغی به دیگران واگذار شوند و یا اینکه صاحبان طرح صنعتی می­توانند اجازه بهره ­برداری از آنها را به دیگران بدهند و از این راه علاوه بر ورود به بازارهای رقابتی، کسب درآمد نیز نمایند.
  5. حمایت از طرح ­های صنعتی، رقابت سالم و عادلانه و فعالیت صادقانه تجاری را تشویق می­کند، که نتیجه آن می­تواند به نوبه خود، تولید طیف وسیعی از محصولات را که از نظر زیبائی شناختی جذاب هستند ارتقاء دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید:

021-57731

021-57768000

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

67 − 61 =

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731