تشکیل پرونده دارایی و کد اقتصادی
هر شخصی اعم از حقوقی یا حقیقی جهت فعالیت اقتصادی خود باید در اداره مالیات حوزه مربوطه تشکیل پرونده نماید؛ بدین جهت ابتدا باید تعیین حوزه صورت گرفته و سپس به آن مراجعه نمود و مدارک مورد نیاز را تحویل مسئول مربوطه نمایند. در تهران 6 حوزه وجود دارد که شامل جنوب، شرق، غرب، مرکز، شمال و شمیرانات می باشد. دقت نمایید جهت تشکیل پرونده دارایی حتماً اجاره نامه محل شرکت یا سند مالکیت آن نیاز می باشد. پس از تشکیل پرونده، فرم درخواست کد اقتصادی نیز تکمیل گردیده و تحویل مسئول آن می گردد که این کد به وسیله پست به آدرس اعلامی ارسال می گردد.
زمان تشکیل پرونده دارایی حداکثر تا 2 ماه بعد از تأسیس شرکت می باشد و در صورت تأخیر بعد از مدت مذکور شرکت جریمه خواهد شد.
به جهت تشکیل پرونده باید مالیات دو در هزار سرمایه شرکت پرداخت گردد، در غیر این صورت تشکیل پرونده انجام نخواهد شد.
شما می توانید با مشاوره از کارشناسان مجرب آرکا از جرایم مالیاتی جلوگیری کنید

کد کارگاهی و بیمه تأمین اجتماعی
یکی از ملزومات شرکت جهت شروع فعالیت کد کارگاهی است که توسط بیمه تأمین اجتماعی ارائه می گردد. در صورتی که شرکت دارای کارمند باشد باید از ابتدا اقدام به اخذ آن نمود و فرم بیمه ماهیانه کارکنان به سازمان بیمه تأمین اجتماعی تحویل داده شود.
دقت نمایید لازمه اخذ کدکارگاهی اولاً تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی بوده و بعد از بازدید از ملک اقدام به ارائه کد کارگاهی می نمایند که در صورت عدم انجام آن سازمان بیمه شرکت را جریمه می نماید.

اظهارنامه مالیاتی
هر شخص اعم از حقوقی یا حقیقی که فعالیت اقتصادی می نماید باید مقداری از سود سالیانه خود را به عنوان مالیات عملکرد به دولت پرداخت نماید، این مقدار با توجه به نوع کار و میزان درآمد متفاوت بوده ولی به صورت متوسط میزان 25% از درآمد خالص سالیانه می باشد..
در ایران و طبق قانون مالیات ها ارائه مالیات و میزان آن به وسیله خود افراد صورت می گیرد و به آن خود اظهاری گفته می شود یعنی هر شخص یا شرکتی طی یک اظهارنامه در پایان سال مالی اعلام می کند که چه مقدار درآمد داشته و چه مقدار آن هزینه و چقدر سود خالص آن بوده است و میزان مالکیت عملکرد خود را مشخص کرده و ارائه می نماید این اتفاق باید نهایتاً تا 4 ماه پس از پایان سال مالی صورت بگیرد که معمولاً تا 31 تیرماه سال بعد فرصت ارائه اظهارنامه عملکرد می باشد. حال اگر کسی وظایف قانونی خود را انجام نداده یا مدارک را کامل تهیه و تسلیم دارایی ننماید یا با تأخیر این کار را انجام دهد یا خلاف واقع اعلام نماید ممیز مربوطه اظهارنامه را رد کرده و از خودش راساً اقدام به محاسبه میزان سود و مالیات شرکت می نماید که به این نوع محاسبه علی الارس گفته می شود؛ لذا باید توجه نمود که اولاً وظایف قانونی کاملاً انجام گرفته، دوماً در مواعد تعیین شده تحویل گردد، سوماً مطابق با حقیقت و اسناد مالی باشد، چهارماً پلمپ دفاتر مالی شرکت انجام شده و توسط حسابدار نوشته شده باشد. در این صورت هم از مزایای قانونی بهره خواهید برد و هم از جرایم مالیاتی جلوگیری نموده اید.
پیشنهاد ما مشاوره با کارشناسان آرکا بوده تا بهترین راه را انتخاب نمایید.

ثبت نام مالیات ارزش افزوده و اخذ کد
هر شخص باید دو نوع مالیات پرداخت نماید:

  • مالیات عملکرد
  • مالیات ارزش افزوده

که در خصوص مالیات عملکرد توضیح داده شد ولی در خصوص مالیات ارزش افزوده بایدگفت اخذ این نوع مالیات چند سالی است که در ایران شروع شده است و در اکثر کشورها وجود داشته و در پایان هر فصل دریافت می گردد و در سال، 4 مرتبه باید اظهارنامه آن ارائه شود. ارزش افزوده در سال 1394 نه درصد می باشد، یعنی باید نه درصد از میزان فر وش کالا یا خدمات از مشتری دریافت گردد و به دولت پرداخت شود.

جهت ثبت نام ارزش افزوده باید ابتدا کد اقتصادی دریافت نمود و سپس اولین فروش با فاکتور رسمی که صورت گرفت اقدام به ثبت نام ارزش افزوده نمود و کد مربوطه را دریافت کرد.

عدم فعالیت شرکت
در صورتی که شرکت در طول سال مالی هیچ فعالیتی نداشته باشد (نه خرید و نه فروش) و حساب بانکی آن نیز کار نکرده است، می تواند با تسلیم اظهارنامه و اخذ پلمپ دفاتر در سر موعد مقرر از پرداخت مالیات معاف گردد، ولی باید توجه داشت حتماً باید اظهارنامه مالیاتی خود را در سر موعد تسلیم نماید. البته این عدم فعالیت بررسی می گردد و در صورت اعلام خلاف واقع علاوه بر پرداخت مالیات شرکت جریمه هم خواهد شد.
لذا قبل از اقدام حتماً با ما مشورت کنید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 18 = 24

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731