اول- صنایع و محصولات شیمیایی

محصولات شیمیایی که در صنایع و علوم عکاسی (فتوگرافی) کشاورزی و پرورش نباتات و جنگلبانی استعمال می‌شود، کود (طبیعی و مصنوعی) ترکیبات آتش‌نشانی، مواد آب دادن فلزات و ترکیبات شیمیایی جهت جوشکاری، محصولات شیمیایی جهت حفظ مواد غذایی-مواد دباغی و مواد چسب‌دار برای صنایع.
روغن جلا – لاک- مواد ضدزنگ زدگی- و جلوگیری از فاسدشدن چوب، مواد رنگی- مواد اکاله- صمغ- فلزات به شکل ورق و گرد جهت نقاشی و آرایش و تزئین.
ترکیبات جهت سفید کردن و سایر موادی که برای شستشو بکار می‌رود، ترکیباتی که جهت پاک و تمیز و براق کردن و لکه‌گیری و گرفتن چربی و ساییدن و صیقل دادن استعمال می‌شود، صابون، عطریات، روغن اسانس، مواد آرایشی، محلول‌های موی سر، گرد و خمیردندان.
انواع روغن و چربی‌های صنعتی (به‌استثنای روغن‌ها و چربی‌های خوراکی و روغن‌های اسانس) روغن ماشین، ترکیبات گردگیر و جاذب، انواع سوخت (ازجمله بنزین) و مواد روشنایی، شمع، شمع مومی و گچی، شمع کوچک (شب سوز) فتیله.
مواد دارویی و بیطاری و بهداشتی، مواد خوراکی و آشامیدنی مخصوص بیماران و کودکان، مشمع و لوازم جراحت بندی، لوازم پر کردن دندان، موم دندان‌سازی، مواد ضدعفونی کردن، ترکیبات جهت دفع نباتات هرزه و حشرات و حیوانات موذی.
دوم- فلزات معدنی و مصنوعات فلزی
فلزات اعم از تهیه نشده و نیمه تهیه‌شده و ترکیبات آن، لنگر، سندان، زنگ و ناقوس، لوازم ساختمانی به شکل ورق و ریخته شده، ریل و سایر لوازم فلزی جهت راه‌آهن، زنجیر (به‌استثنای زنجیرهای وسایل نقلیه) کابل و سیم و مفتول (غیر برقی) قفل و بست‌وبند، لوله‌های فلزی، صندوق و صندوقچه آهنی، گلوله فولادی، نعل اسب، میخ و پیچ، سایر مصنوعاتی که از فلزات گران‌بها ساخته نشده و در هیچ طبقه دیگری ذکر نگردیده است، مواد معدنی.
انواع ماشین و ماشین‌های افزار، موتورها (به‌استثنای موتورهای مخصوص وسایل نقلیه) قفل‌های اتصال و تسمه انتقال قوه (به‌استثنای قفل و تسمه‌های مخصوص وسایل نقلیه) دستگاه‌های بزرگ کشاورزی، ماشین‌های جوجه‌کشی.
آلات و افزارهای یدی، آلات برنده و چنگال و قاشق، اسلحه سرد.
سوم- دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی
دستگاه و آلات علمی و دریانوردی و مهندسی و برقی (ازجمله بی‌سیم) و عکاسی و سینماتوگراف و آلات بصری و اوزان و مقیاس‌ها و اسباب علامت دادن و کنترل (نظارت) دستگاه و لوازم نجات و آموزش، دستگاه خودکار با ژتون یا پول فلزی، ماشین‌های گویا، صندوق ثبات خودکار جهت پول، ماشین‌های حساب، ماشین‌های آتش‌خاموش‌کن.
آلات و ادوات جراحی و طبی و دندان‌سازی و بیطاری (ازجمله پا و دست و چشم و دندان‌های مصنوعی).
تأسیسات و لوازم روشنایی و گرم کردن و مولد بخار و طبخ و تبرید و خشک‌کردن و تهویه ولوله کشی آب و بهداشتی.
وسایط نقلیه، دستگاه‌های حمل‌ونقل زمینی، دریایی و هوایی.
اسلحه گرم، مهمات و خمپاره، مواد قابل‌احتراق، لوازم آتش بازی.
فلزات گران‌بها و ترکیبات آن‌ها مصنوعات ساخته‌شده از فلزات گران‌بها و یا روکش شدن با آن (به‌استثنای آلات برنده و چنگال قاشق) جواهرات و سنگ‌های گران‌بها، ساعت و آلات کرونومتر.
آلات موسیقی (به‌استثنای ماشین‌های ناطق و دستگاه‌های بی‌سیم).
چهارم- مصنوعات و اشیای ساخته‌شده از مواد مختلف
کاغذ و کالاهای ساخته‌شده از کاغذ، مقوا و کالاهای ساخته‌شده از مقوا، مطبوعات، روزنامه، مجلات، کتاب و لوازم صحافی، عکس، لوازم‌التحریر، لوازم چسب‌دار، (برای لوازم‌التحریر)، لوازم هنری، قلم‌موی نقاشی، ماشین‌تحریر و لوازم دفتر (به‌استثنای مبل) لوازم آموزش و تربیت (به‌استثنای دستگاه‌های آموزشی) ورق‌بازی، حروف و کلیشه مطبعه.
کائوچو، گم الاستیک (بالاتا) و مواد مشابه آن، کالاهای ساخته‌شده از مواد مزبور که در سایر طبقات ذکر نشده است. لوازم باز بندی و انسداد و لوازم عایق‌کاری، پنبه نسوز، میکا، محصولات ساخته‌شده از آن‌ها، لوله قابل ارتجاع و غیرفلزی.
چرم و چرم مصنوعی، لوازم ساخته‌شده از آن‌ها که در سایر طبقات ذکر نشده است. پوست، چمدان و کیف‌های دستی و مسافرتی، چتر، عصا، شلاق و زین‌وبرگ و اشیای سراجی.
لوازم و مصالح ساختمانی، سنگ طبیعی و مصنوعی، سمنت، آهک، ملات، گچ، شن، لوله‌های سفالی یاسمنتی، مصالح راه‌سازی، آسفالت، قطران و غیره، ساختمان‌های متحرک، بناهای سنگی، سر لوله بخاری دیواری
مبل، آینه، قاب و مصنوعاتی که در سایر طبقات ذکر نشده و از مواد زیر ساخته‌شده است، چوب، چوب‌پنبه، نی، حصیر، سبد و ترکه، شاخ، استخوان، عاج، صدف مرجان، کهربا، فلس و دمار ماهی، گوش‌ماهی، کف دریا، سلولوئید و محصولات مشابه کلیه مواد مزبور.
لوازم و ظروف کوچک خانه‌داری (که از فلز قیمتی ساخته نشده و یا روکش نشده است) شانه و ابر، ماهوت‌پاک‌کن (به‌استثنای قلم‌موی نقاشی) لوازم مخصوص تهیه قلم و ماهوت‌پاک‌کن، آلات و لوازم جهت پاک و تمیز کردن، براده فولاد، شیشه‌آلات و اشیای ساخته‌شده از چینی و بدل‌چینی و سفال که در سایر طبقات ذکر نشده است.
پنجم- مصنوعات نساجی
طناب، ریسمان، تور، چادر، سایه‌افکن، کیسه و روپوش کالا، بادبان و شراع، کیسه و گونی، پوشال و لوازم پر کردن (مو، کاپوک، علف دریایی و غیره) منسوجات تهیه‌شده از مواد الیافی خام.
انواع نخ.
انواع پارچه، رختخواب و سفره میز، اشیای بافته‌شده که در سایر طبقات ذکر نشده است.25-ملبوس ازجمله کفش و پوتین و کفش راحتی.
توری و اشیای قلاب‌دوزی، وبان و حاشیه و قیطان و دگمه و دگمه‌فشاری، قزنقفلی، سنجاق و سوزن و گل‌های مصنوعی.
قالی و قالیچه، حصیر و پادریو بریا، فرش‌های مشمعی سایر پوشش‌های کف اتاق، روپوش‌های غیر پارچه‌ای.
ششم – اسباب‌بازی و لوازم ورزش
اسباب‌های بازی و تفریح، لوازم ورزش و ژیمناستیک (به‌استثنای ملبوس)، تزئینات و لوازم‌آرایش، درخت نوئل.
هفتم – مواد غذایی و محصولات کشاورزی
گوشت ماهی، طیور، شکار، عصاره‌های گوشت، سبزیجات و میوه‌جات خشک و پخته‌شده و به‌صورت کنسرو، ژله و مربا، تخم‌مرغ، شیر و سایر محصولات لبنی، روغن و دهنیات خوراکی، کنسرو و ترشی.
قهوه، چای کاکائو، قند و شکر برنج، (تاپیوکا) آرد هندی، (لاکو) بدل قهوه، آرد، ترکیبات تهیه‌شده از غلات، نان، غلات، نان، بیسکوئیت، نان‌های شیرینی و شیرینی‌جات، بستنی، عسل، شیره، ملاس و خمیر میاه گرد نانوایی، نمک، خردل، فلفل، سرکه، ادویه‌جات، یخ، چاشنی.
محصولات کشاورزی و پرورش گیاه و جنگلبانی و دانه‌هایی که در سایر طبقات ذکر نشده است. حیوانات زنده، میوه‌جات و سبزیجات و نباتات تازه، بذر، گیاه و گل‌های طبیعی، مواد غذایی جهت حیوانات، مالت.
ماءالشعير؛ آب‌هاي معدني وگازدار و ساير نوشيدي‌هاي غيرالكلي؛ آبميوه و شربت‌هاي ميوه‌اي؛ شربت و تركيبات مخصوص ساخت نوشابه.
توتون اعم از خام و تهیه‌شده، لوازم تدخین، کبریت.
علائم مخصوص خدمات.
کالاهایی که در هیچ‌یک از طبقات 1 الی 35 ذکر نشده است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

66 + = 76

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731