مناطق آزاد به مناطقی گفته می‌شود که دولت جهت اهداف خود قوانینی خاص را در آنجا اجرا می‌نماید مثلاً قوانین مالیاتی یا قوانین گمرکی در این مناطق با سایر نقاط ایران متفاوت است.
در این مناطق دولت جهت رونق اقتصادی منطقه تشویق سرمایه گذاری خصوصی و رقابت با همسایگان مزایا و معافیت‌هایی برای اشخاص در نظر گرفته است.
به طور مثال در منطقه آزاد کیش معافیت مالیاتی ۱۵ ساله از تاریخ بهره برداری فعالیت اقتصادی وجود دارد یا افراد خارجی احتیاج به روادید برای ورود و خروج به جزیره کیش ندارند و قوانین ارزی به صورت آزاد و بدون محدودیت می‌باشد.
در جزیره قشم معافیت مالیاتی ۳۰ ساله جهت شرکت‌های فعال در منطقه و معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی واردات کالا وجود دارد. ثبت شرکت در مناطق آزاد مستلزم اخذ مجوز از سازمان مربوط به آن منطقه بوده که پس از مشخص شدن موضوع فعالیت و بررسی افراد درخواست دهنده صادر می‌گردد.
از نظر نوع شرکت و قوانین کلی حاکم بر روابط تجاری همانند بقیه نقاط ایران تابع قانون تجارت می‌باشد. باید توجه داشت مزایا و معافیت‌های زمانی به اشخاص تعلق می‌گیرد که فعالیت اقتصادی مورد نظر در این مناطق صورت گیرد و در صورت انجام فعالیت در نقاط دیگر ایران شامل این معافیت‌ها نخواهند شد.

خدمات ذیل توسط موسسه حقوقی آرکا به شما رائه می‌گردد:

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 2 =

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731