ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

شرکت با مسئولیت محدود یکی دیگر از شرکت های تجاری است این شرکت بین دو یا چند نفر تشکیل می شود و هدف آن انجام امور تجاری می باشد. در شرکت با مسئولیت محدود  هر کدام از شرکا می توانند بدون اینکه سرمایه شرکت را به چند قطعه سهام تقسیم کنند . به اندازه سهام خود در شرکت به تعهدات خود پایبند باشند.

یکی از شروط ثبت شرکت مسئولیت محدود قید عبارت (با مسئولیت محدود) در نام شرکت است.  همچنین نباید اسم شرکت را از نام شرکا انتخاب کرد. در صورتی که  اسم یکی از شرکا در اسم شرکت آورده شود اآن شخص در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت.

نکته ۱: یک مزیت شرکت های با مسئولیت محدود این است که می توان این شرکت ها را بدون داشتن هیئت مدیره نیز ثبت کرد اما باید مدیر عامل داشته باشند.

نکته۲: اگر شرکت مسئولیت محدود هیئت مدیره  داشته باشد. می تواند از میان شرکاء یا خارج از شرکاء انتخاب شود.

نکته ۳:  در شرکت با مسئولیت محدود مدیر عامل میتواند عضو هیئت مدیره باشد یا عضو هیئت مدیره نباشد،همینطور می توان مدیر عامل را از میان شرکا یا خارج از شرکاء انتخاب نمود.

نکته۴:در این شرکت ها کلیه شرکاء و یا تعدادی از شرکاء می توانند زیر ۱۸ سال باشند؛ که در اینصورت قهری آنها( پدر یا قیم به حکم دادگاه) قادر خواهد بود به جای ایشان اساسنامه و سایر اوراق ثبتی را امضاء کند .

نکته ۵: برای ثبت شرکت باید دقت شود که آدرس مرکز اصلی را به استناد قبض تلفن همان مکان  تنظیم شود تا در زمان اخذ کد اقتصای مشکلی بروز ندهد.

نکته۶:حداقل تعداد اعضای شرکت مسئولیت محدود ۲ نفر باید باشد و حداکثر به هر تعدادی می تواند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ماده نود و چهار تا صد و پانزده قانون تجارت مربوط به شرکت مسئولیت محدود می‌باشد و در ماده نود و چهاراینگونه تعریف شده است “شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.”
شرکت با مسئولیت محدود تقریباً ساده‌ترین نوع شرکت می‌باشد.

شرایط کلی شرکت با مسئولیت محدود عبارت است:
اعضای این شرکت حداقل دو نفر می‌باشد و حداکثر آن محدودیتی ندارد.
حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود تعیین نشده است ولی بر اساس عرف همان صفر/صفر/یک ریال می‌باشد و نیازی به مسدود کردن سرمایه در بانک نیست.
مسئولیت شرکاء در این شرکت محدود به میزان سرمایه آورده شده در شرکت می‌باشد.
در این شرکت حداقل می بایست از یک نفر به عنوان هیئت مدیره استفاده کرد و تعداد بیشتر از آن نیز محدودیتی ندارد و می‌توان هیئت مدیره شرکت بیرون از اعضای شرکت باشند.
مدت زمان مدیریت مدیرعامل و هیئت مدیره محدودیتی ندارد و بدون زمان می‌باشد.
ارکان تشکیل دهنده شرکت با مسئولیت محدود شامل مجمع عمومی، هیئت مدیره و مدیرعامل می‌باشد.
مدارک مورد نیاز ثبت شرکت با مسئولیت محدود
1- شناسنامه و کارت ملی اعضای شرکت.
2- گواهی عدم سوء پیشینه اعضا.
3- مجوز بلا مانع بودن ثبت موضوع در صورت نیاز بنا به تشخیص اداره ثبت.
4- مابقی موارد از جمله اساسنامه، شرکت نامه و تقاضانامه و سایر فرم‌ها و اوراق توسط کارشناسان موسسه حامی نیکان تکمیل می‌گردد.

شما میتوانید تمامی مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود را به متخصصین ما در موسسه حقوقی آرکا بسپارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاورین ما تماس بگیرید.

021-57731

021-57768000

 

 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

62 + = 63

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731