مقدار سرمایه ی لازم برای ثبت شرکت

افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند، باید با مفاهیم و نکات و همچنین قوانین و مقررات لازم برای انجام این کار آگاه باشند. برای مثال، باید بدانند حداقل سرمایه برای ثبت شرکت چقدر است، تا بدین ترتیب با مشکلی در فرایند ثبت شرکت خود روبه رو نشوند. افرادی که قصد دارند تا اقدام به ثبت شرکت کنند، همواره با این مشکل مواجه هستند که نمی دانند برای ثبت شرکت باید چه میزان سرمایه اولیه داشته باشند؟ بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی نسبت به این مسئله شرکت خود را به صورت قانونی ثبت نکرده و از مزایای آن بهره نمی برند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با حداقل سرمایه برای ثبت شرکت آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام نوعی از شرکت های سهامی است که قسمتی از سرمایه آن از طریق فروش سهام به غیرموسسان ( مردم ) تامین شود. سهام شرکت های سهامی عام در بورس اوراق بهادار دادو ستد می شود. در واقع عمده تفاوت شرکت سهامی عام با شرکت سهامی خاص در این است که در شرکت سهامی عام برخلاف شرکت سهامی خاص که تمام سرمایه آن از طرف سهامداران تامین می شود، قسمتی از سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تامین می شود.

حداقل سرمایه جهت تشکیل شرکت سهامی عام ، ” 5 میلیون ” ریال است. بدون شک، در حال حاضر با توجه به تورم موجود، این مبلغ برای تشکیل شرکت سهامی کافی نیست ، اما تا قانون تغییر نکند ، جمع سرمایه ” 5 ” میلیون ریالی برای تشکیل شرکت سهامی عام کافی است.

مبلغ ذکر شده، حداقل مبلغ سرمایه ثابت شرکت های سهامی است. در صورتی که سرمایه شرکت بعد از تاسیس به هر علت از حداقل مذکور در قانون کمتر شود باید ظرف مدت مقرر در قانون نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکت های مذکور در قانون تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می تواند انحلال آن را از دادگاه صلاحیت دار درخواست کند.

میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

یکی از انواع شرکت ها، شرکت با مسئولیت محدود است. برای ثبت کردن این شرکت باید حداقل 2 شریک و حداقل سرمایه ۱۰۰ هزار تومانی داشته باشید. 1 نفر به عنوان هیئت مدیره برای ثبت کردن این شرکت کافی است. میزان مسئولیت هر یک از شرکت ها به میزان سهم الشرکه هر شریک بستگی خواهد داشت.

میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

حداقل سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص 1 میلیون ریال ( 100 هزار تومان ) می باشد و این رقم بر اساس قانون تجارت تنظیم شده است که کمتر از آن مانع به ثبت رسیدن شرکت سهامی خاص خواهد شد . لازم به ذکر است بیشتر شدن سرمایه کامل اختیاری بوده و باید توجه داشت هرچه سرمایه شرکت سهامی خاص بیشتر باشد موجب بیشتر شدن اعتبار شرکت می شود.

میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت تضامنی

طبق ماده ۱۱۶ قانون تجارت: شرکت تضامنی شرکتی است که درتحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود – اگر دارائی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت تضامنی نیز هیچ محدودیتی ندارد.

میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت نسبی

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجارتی اسم مخصوصی بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته شده است. (ماده ۱۸۳ قانون تجارت)

حداقل سرمایه در شرکت نسبی محدودیت ندارد و با هر سرمایه‌ای که در دست دارید می‌توانید نسبت به ثبت این نوع شرکت اقدام کنید.

میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت تعاونی

«شرکت تعاونی تولید شرکتی است که بین عده‌ای از ارباب حرف تشکیل می شود و شرکاء مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیاء یا اجناس بکار می‌برند. »

  حداقل سرمایه برای ثبت شرکت تعاونی هیچ محدودیتی ندارد.

میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی جز دسته بندی هایی است که حداقل سرمایه آن ها هیچ محدودیتی ندارند اما برای ثبت آن نیاز به 2 شریک و حداقل 1 نفر عضو هیئت مدیره است. میزان مسئولیت هریک از شرکا در این شرکت به میزان مبلغ اسمی هر شریک است.نکته مهم این است که

همان طور که می‌بینید، سرمایه اولیه برای ثبت شرکت زیاد نیست، و شما می توانید با مبالغ بسیار کم به عنوان سرمایه اولیه اقدام به ثبت شرکت کنید. نکته مهم این است که پس از انجام مراحل ثبت شما می توانید از مزایای فعالیت به عنوان یک شرکت قانونی استفاده کرده و از مزایای داشتن یک شرکت قانونی ثبت شده استفاده کنید.

.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاورین ما  در موسسه حقوقی آرکا تماس بگیرید:

021-57731

021-57768333

جهت تماس با هر بخش لطفا با مشاور مربوط تماس بگیرید.

راه های ارتباط با ما:

آدرس

تهران، جردن، خیابان روانپور ، پلاک 17

آدرس ایمیل

info@sabtesherkatha.com

sales@sabtesherkatha.com

شماره تماس

021-57731

021-57768000

0912-2255255

0912-4883048

در پایان صمیمانه از همراهی شما سپاسگزاریم، امید است، مطالعه ی این مطلب برایتان سودمند بوده باشد. برای کسی اطلاعات بیشتر در این زمینه، و یا دریافت مشاوره می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

66 + = 72

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731