با ثبت شرکت مسئولیت محدود می توان در زمینه تولید پوشاک فعالیت کرد؟

در این مقاله ابتدا مقدمه ای کوتاه برای پوشاک ارائه شده است سپس به تعریف تعریف شرکت با مسئولیت محدود پرداخته ایم و در انتها در مورد مدارک مورد نياز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود با موضوع فعالیت پوشاک شرح داده شده است.( البته در مقالات پیشین به تفصیل در مورد ثبت شرکت در قالب مسئولیت محدود و شرکت سهامی توضیح ارائه گردیده شده است.)

با ما همراه باشید

آن چیز را که به تن می‌پوشند را پوشاک یا تن‌پوش و یا لباس می‌گویند. پوشاک، بدن را از گرما و سرما و دیگر مخاطرات موجود در طبیعت حفظ می‌کند. همچنین پوشاک می‌تواند برای راحتی، حجب و حیا و نیز برای ایمنی استفاده شود. پوشیدنی‌ها همچنین می‌توانند نشان دهندهٔ باورهای مذهبی، فرهنگی و دیگر معانی اجتماعی باشند به عبارتی پوشاک در طول تاریخ بیانگر جنسیت، طبقه اجتماعی، فرهنگ، ملیت، مذهب، موقعیت مالی و.. افراد بوده است.

 وظیفه اصلی پوشاک حفاظت از بدن انسان در برابر خطرات احتمالی در محیط مانند:آب و هوا (مانند نور شدید آفتاب، سرما و گرمای بیش از اندازه و بارش برف و باران)، حشرات، مواد شیمیایی زیان آور، سلاح و سایش با مواد زبر و آسیب‌رسان و سایر خطرها است. پوشاک در برابر بسیاری از مخاطرات که ممکن است بدن برهنه انسان را زخمی کند، محافظت می‌کند. در پاره‌ای از موارد پوشاک محیط را از فردی که پوشاک را پوشیده حفاظت می‌کند (مانند پوشاک ضد عفونی شدهٔ محافظ در اتاق عمل و محیط های پزشکی).در طول تاریخ بسیاری از جوامع به‌طور کامل یا تا قسمتی طرفدار برهنگی بوده‌اند که این یک هنجار فرهنگی به حساب می‌آمد. در دنیای امروز در بیشتر فرهنگ‌ها رفت‌وآمد در مکان‌های همگانی بدون پوشاک یک هنجارشکنی و غیرقابل قبول است. لباسهای اولیه از پوست حیوانات تهیه می‌شدند.

با این وجود پوشاک  از زمان گذشته   افزون بر این موارد گفته شده شکل های دیگری  نیز به خود گرفت است و در فرم های  مختلف تولید می شود .  در زمان حال  صنعت پوشاک تنوع  و گستردگی بسیار زیادی پیدا کرده است  اشخاص  متناسب با نیازها و فعالیت های روزانه خودشان ،پوشاک متنوعی انتخاب و خریداری می کنند. لباس های مخصوص محیط کار ، مهمانی، لباس های مناسب منزل ، لباس های مناسب برای ورزش ، لباس برای فصول مختلف و غیره

با توجه به تمامی این نکات شایسته است بگوییم صنعت پوشاک دارای گستردگی و تنوع بسیاری  بالا  می باشد .

چنانچه شما هم جز متقاضیان ثبت شرکت در زمینه ی فعالیت در صنعت پوشاک هستید، می توانید شرکت خود را در قالب شرکت با مسئولیت محدود  ثبت کنید .   ثبت شرکت  در قالب مسئولیت محدود با توجه به شرایط و قوانین  فعلی حاکم  از رایج ترین و مناسب ترین قالب ها برای فعالیت در این موضوع  می باشد.

تعریف شرکت با مسئولیت محدود:

شرکت با مسئولیت محدود،رایج ترین شرکت های بازرگانی در کشور ما می باشد و معمولاً بین اعضای یک خانواده یا افراد فامیل و یا دوستان و آشنایان تشکیل می شود.شرکت با مسئولیت محدود شرکتی  تجاری است و به عبارت دیگر،موضوع فعالیت آن نمی تواند چیزی بجز امور تجاری باشد تفاوت اصلی آن با شرکت سهامی نیز هم در همین مورد است.

توجه: ( در اسم شرکت عبارت «با مسئولیت محدود» باید حتما ذکر شود)

شرکت با مسئولیت محدود در ماده 94 قوانین تجارت  بدین  شکل تعریف شده است: شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل گردیده است و هر کدام  از شریکان فقط به مقدار  سرمایه ی خود شان در شرکت، مسئول قرض ها و تعهدات شرکت هستند  بدون آنکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد.

این قالب از ثبت شرکت فقط با دو شریک قابل ثبت است و تمامی قوانین، تعهدات و  مسئولیت های شریکان به شکلی طراحی و وضع گردیده است که هر کدام از آن ها فقط به مقدار سرمایه ی شراکت داداه ی خودشان در قبال تمامی اتفاقات مسئول هستند و نه بیشتر. نکته‌ی قابل توجه اینکه  برای  ثبت این قالب شرکت حداقل سرمایه در قانون مد نظر گرفته شده است و برای مثال با سرمایه یک میلیون ریال نیز قابل ثبت است.

شرکت با مسئولیت محدود جهت فعالیت در بسیاری از موضوعات مانند امور بازرگانی (فعالیت در زمینه صادرات و واردات )، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و تولید و ارائه پوشاک، مواد غذایی، آشامیدنی، مواد آرایشی و بهداشتی، پزشکی، خرید و فروش و… به ثبت می رسد. در حالت  کلی می توان گفت که این نوع یا قالب از ثبت شرکت برای فعالیت در تمامی موضوعات مناسب است.

نا گفته نماند در صورتی که قصد و هدف شما از ثبت شرکت، تنها حضور در مناقصات و مزایده های دولتی و خصوصی است ، این قالب، انتخاب چندان خوب و مناسبی نمی تواند باشد .

در حال بطور  معمول در صنعت  پوشاک و موارد مربوط به آن به خوبی می توان با این قالب فعالیت کرد. نکته ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است  که در حالتی  که در موضوع فعالیت شرکت به واژه (تولید) اشاره شود، در بعضی  از حوزه های ثبتی اخذ مجوز از مراجع مربوطه  اجباری است که همانطور که  اشاره کردیم  این موضوع با توجه به حوزه یا شهری که شرکت در آن به ثبت می رسد تعیین می شود.

مدارک مورد نياز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود با موضوع فعالیت پوشاک شامل موارد زیر می باشد:

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از مراکز پلیس+۱۰

_ رائه مدارک شناسایی ( اعم از  شناسنامه و کارت ملی) تمام اعضا

_ ارائه ی اقرار نامه ( امضا شده توسط تمام اعضا)

_ چنانچه فعالیت مورد نظر نیاز به دریافت مجوز داشته باشد، دریافت مجوز نیز ضروری خواهد بود

شرایط لازم جهت ثبت شرکت تولید لوازم التحریر در قالب سهامی خاص به شرح زیر است:

_ حداقل ۳عضو و ۲ بازرس ( بازرس ها نباید جز اعضا باشند)

_ سرمایه حداقلی به مقدار ۱۰۰۰۰۰۰میلیون ریال

_‌ حداقل  ۳۵٪ از کل سرمایه باید به صورت نقدی پرداخت شود.

در این مقاله تمام آن چیزی که برای ثبت شرکت تولید پوشاک در قالب مسئولیت محدود نیاز است گفته شد

امیدواریم مطالعه این مطلب برایتان مفید واقع گردد

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مشاورین ما  در موسسه حقوقی آرکا تماس بگیرید:

021-57731

021-57768333

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 53 = 55

Call Now Buttonمشاوره رایگان 02157731